mercredi 8 janvier 2020

My Little Pony Bed Cover - Embroidery

It all started when I found a vintage My Little Pony fabric, and the sudden wish to gave it a second life. Saddly, like a lot of thoses old fabrics, the colours weren't very bright anymore.
So I decided to embroider some ponies on, to pop some colours!

Tout a commencé quand j'ai trouvé un tissu vintage de Mon Petit Poney, et une envie soudaine de lui donner une seconde vie. Malheureusement, comme beaucoup de ces vieux tissus, les couleurs étaient fanées.
Donc j'ai décidé de broder quelques poneys choisis, pour faire ressortir des couleurs!



After a first try on a blank fabric, I was ready!
And here's the result:
Après un premier essai sur un tissu blanc, j'étais prête!
Et voilà le résultat:


Close up, pony by pony:
Détail, poney par poney:


I must admit that,even considering the amonth of work it represent, I want to do more!

Je dois avouer que, même si ça représente énormément de travail, je voudrais en faire plus!


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Rebirth - Paard Verzameld contemporary collective Challenge n°59

I've joined the Paard Verzameld Collective , to see what it could brings me. What was interresting me the most is thoses "challenge...