mercredi 9 octobre 2024

Rebirth (rectangular) & a geek post about LP color.

Rebirth, rectangular.
Shown previously the square (drawing was designed for both format) for a PV challenge.

All started in december, when I was asked to rewrite in french one of my old blog post about the origin of the LP color (appaloosa), for a publication.

All this winter, while at work I was thinking of this drawing I could make, showing my mare in front of cave art of appaloosa horse. Like her as a rebirth of her ancestors.
Even if the only spotted horses known in cave art, drawn in Pech Merle (France) aren't formely identified as a proof of LP gene in cave horses, most recent DNA studies have proven prehistoric horses already carried the LP genoma.

Rebirth, rectangulaire.
Montré précédemment en format carré (le dessin a été pensé pour les 2 formats) pour un challenge de PV.

Tout a commencé en décembre, quand on m'a demandé de réécrire en français un de mes vieux post à propos de l'origine de la couleur LP (appaloosa) chez les chevaux, pour un fanzine.

Tout cet hiver, alors que j'étais au travail, et bien cette image me revenait comme quoi il fallait que je la dessine.
Ce dessin est donc vraiment l'accomplissement d'une idée qui m'a suivie un moment, il représente le fait que nos chevaux récents sont toujours porteurs de l'héritage des chevaux primitifs. Avec un focus sur la robe LP (appaloosa) qui est ma favorite.

 


All my years of searches about the origins of the LP color (appaloosa) in an article -french written- and printed in "Horse Saison n°4" fanzine by phenicusapress .
Hours of browsing spotted horses paintings, founding their origins and correlating them to horse history.

Toutes mes années de recherches sur l'origine de la couleur LP (appaloosa) dans cet article, imprimé par phenicusapress dans leur fanzine "Horse Saison n°4". Vous pouvez les contacter pour vous en procurer un 👉 https://phenicusapress.com/ 👈
Des heures de recherches de tableaux présentant des chevaux tachetés, de leur contexte et leur origine, replacés dans l'histoire connue de la race équine pour dresser un portrait de l'origine de ma robe préférée!


 ↓
 
"The Piebald Horse" painted by Paulus Potter, wich is the first historic painting depicting a horse with LP color I ever knew (got it as a postcard in my childhood). I felt truly honored to see it for real this september! (Horse in Majesty expo at Versailles)
 
"The Piebald Horse" peint par Paulus Potter, qui est la première peinture historique représentant un cheval avec une couleur léopard que j'ai jamais connu (je l'ai en carte postale depuis mon enfance). Je me suis sentie vraiment honorée d'enfin pouvoir voir cette peinture en vrai en septembre!  (Exposition Cheval en Majesté à Versailles)



Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Eerie Echoes - Paard Verzameld contemporary collective Challenge n°65

Here's my reply to the paardverzameld challenge n°65 "Eerie echoes in the night" "This month inspired by the Victorians ...